MENÜ

 

 Bolla Miklós természet & lélekgyógyász oldala

 







Embereken nemrég elvégzett kutatás szerint azok az emberek, akik
három héten keresztül, naponta legkevesebb hat szem szilvát, akár nyersen,
vagy szárítva elfogyasztanak, megelőzhetik a csontbetegségeket,
csökkenthetik a rossz koleszterinszintet, és a vastagbélrák kialakulását is
elkerülhetik.

Ha kicsit több szilvát eszünk a kelleténél, akkor érvényesülhet ennek a
csodálatos gyümölcsnek a hashajtó hatása, ami azért remek, mert a
fölösleges salakanyagoktól megszabadulhat szervezetünk.Emellett az
idegrendszerünkre,
a májunkra, a gyomorsavtúltengésre, a gyomorfekélyre, a vesékre, és a
vastagbélre is gyógyítólag hat.
A szilva sötétkés, sötét vöröses színét egy sajátos polifenol anyagnak
köszönheti, amely rendkívül hatékony antioxidáns, ötször erősebb, mint a
bétakarotin, ötvenszer erősebb, mint az E-, és hússzor, mint a C-vitamin.
A szilvából készült finom lé, étkezés előtt egy félórával
elfogyasztva, nagyszerűen
serkenti az immunrendszert, így védve leszünk a fertőzésektől. Segít
beindítani az emésztést, megszünteti a székrekedést, és még a fogyókúrázók
is bátran ihatják a szilva levét, hiszen megszabadít a felesleges
zsírszövetektől, méregtelenít.
Legalább napi egy pohárral ajánlott meginni.

Íme, a szilva még jó néhány egészségvédő tulajdonsága :

1. Ha naponta legalább három szilvát megeszünk, az erős antioxidánsok
eltávolítják azokat a hibás agysejteket, amelyek a memória romlásáért
felelősek.

2. A szilva kalóriában szegény, egy szemben mindössze 30 kalória van, ez a
napi szükséglet (2 ezer kalória) 1,5 százalékát teszi ki.

3. Megelőzhetők a szívet érintő betegségek is. A szilva ugyanis zsírokban
szegény, egy darabban 0,2 gramm természetes zsír található, ami ráadásul
nem is telített, amely a keringési rendszernek is gondot okoz ugyebár.

4. A nyers gyümölcs tele van egészséges szénhidráttal, azonban vigyázni
kell a szárított változattal, mert ebben már a szénhidrát mértéke igencsak
magas, ezért óvatosan kell fogyasztani, hiszen hosszabb távon megemelkedhet
a vércukorszint.

5. C-vitaminban gazdag gyümölcsről van szó, a napi szükséglet 7 százalékát
fedezi egy szilva.

6. Megvéd a rákos betegségektől, mivel antociánt tartalmaz, de a
vérszegénységben szenvedőknek is naponta kellene a szilvát fogyasztani.

7. Megelőzhető a nyers gyümölcs rendszeres fogyasztásával a cukorbetegség,
a vesék és csontok élettartama tovább tarthat.

 8.  Egy kupica szatmári szilva  =  Hatékonyabbá válik az 1 - 7.pont !!!!!

 

Asztali nézet