MENÜ

 

 Bolla Miklós természet & lélekgyógyász oldala

 







 

Karfi­ol­fa­latka az új di­é­tás cso­da­nasi

Ez a ro­po­gós fi­nom­ság tö­ké­le­tes cse­mege, ha egész­sé­ges, szén­hid­rát­tól men­tes nas­so­lásra vágysz.

Nem kell, hogy a diéta ,csakis önmegtartóztatásról szóljon! Az odafigyeléssel készített főételek és desszertek mellett van lehetőséged arra is, hogy nassolj - persze nem mindegy, hogy mit. Ha ezt a karifolfalatkát választod, akkor vércukorszinted kiegyensúlyozott marad, mégis egy igazán ízletes, sajtos finomsággal tudod kényeztetni magad.

Hozzávalók

  • 1 közepes fej karfiol
  • 2 evőkanál tejszín
  • 2 evőkanál vaj
  • 1/3 csésze reszelt cheddar sajt - de választhatsz helyette akár trappistát is
  • 4 tojásfehérje
  • só és bors ízlés szerint
  • olaj a sütéshez

Így készítsd el

1. Szedd virágjaira a karfiolt, add hozzá a tejszínt és a vajat, majd tedd a mikróba 5 percre. (Vízben is főzheted, de ebben az esetben alaposan csöpögtesd le.)

2. A megpárolt karfiolt törd masszává, add hozzá a sót, a borsot és a sajtot, majd hagyd pihenni félórát.

3. A tojások fehérjét verd kemény habbá. Harmadát keverd össze a karfiolos masszával alaposan, majd fokozatosan add hozzá a többi részét úgy, hogy közben vigyázol a habbá vert fehérje állagára. Ha túl lágy lenne a massza állaga, szénhidrát-csökkentett liszttel dúsíthatod.

4. Hagyd pihenni további félórát, majd töltsd a masszát nyomózsákba , és egy olajozott tepsire nyomj falatnyi adagokat belőle. Számolj azzal, hogy sütés közben nő a térfogatuk. Ha nincs nyomózsákod, akkor kanállal is megoldhatod a porciózást. Ha pedig nem szeretnél olajat használni, akkor nyugodtan helyezheted sütőpapírra is a halmokat.

5. 180 fokos sütőben 10-12 percig süsd a finomságot, míg kellemesen aranybarnára pirul.

 

 

Asztali nézet